HTML

Bloombox, LFTR, MSR

2010.02.27. 01:53 Humanista

Még sehol nem tartok a beszámolóval a hétfőn, Pécsett tartott tájékoztatóról, amin a Paksi Atomerőmű bővítéséről hallhattam, máris izgalmas, és érdekes dolgok kerültek látókörbe.

Az egyik egy IV. generációs reaktortechnológia, a sóolvadékos tóriumreaktor. Az üzemanyagciklusa tórium alapú, ami azt jelenti, hgy egy nem radioaktív fémből indítja a ciklust, ebből tenyészt 233-as uránt, ami már hasadóanyag, és ennek a láncreakciója során felszabaduló fölös neutronokat használja. Az üzemanyagciklus végén az eredeti üzemanyag tömegének kb. 4-6% radioaktív, a maradék nagytisztaságú, nem radioaktív bomlástermékek pedig eladhatóak ipari alapanyagnak. Írtam róla pár gondolatot, és pár linket kezdésnek a másik, "rövidnadrágos" blogon. De ez sem annyira érdekes, mint a Bloom box.

Iszonyúan lemaradtam. 24-én megkaptam a linkeket, de félretettem, hogy ez majd érdekes lesz, aztán mostanáig rá se néztem. Pedig tényleg érdekes. És ha azt mondom, hogy tényleg, azt úgy is gondolom. Most megyek, megpróbálok aludni. 2 órája ezen pörög az agyam. Cikkeket túrok, meg könyörgök a mensabeli tagtársaknak, hogy töltsenek nekem cikket SD-ről. Most csak remélem, hogy rövidesen erről is adhatok egy viszonylag részletes beszámolót.

 A CBS-en 21-én este a 60 minutes-ben bemutattak egy forradalmi áramforrást. Szénhidrogénből és oxigénből áramot termel. Mondhatnánk, hogy semmi különös, hiszen, minden hőerőmű ezt csinálja. Csakhogy itt kihagyták a fura forgó gépeket, meg a gőzt, meg a vizet. Állítólag még a füstöt is. És a termikus hatásfoka állítólag 2x nagyobb, mint a hagyományos, gőzgépes (turbinás, de akkor is gőzgép) megoldásnak, amivel még ma is hajtjuk az áramtermelő erőműveinket.

Addig is itt a CBS videója:


Watch CBS News Videos Online

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://humanista.blog.hu/api/trackback/id/tr731793938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása